Steunberm Park Maasdonck

Leefbaar Ridderkerk heeft kennis genomen  van de maatregel voor het borgen van de stabiliteit van de oeverconstructies bij Park Maasdonck.

Dat hiervoor een investeringsbudget nodig is van ruim 9 miljoen is veel geld, maar veiligheid voor alles.

Dat de consequentie van het borgen van de stabiliteit van de oeverconstructie  is dat de pier gesloopt moet worden is heel vervelend!  Deze heeft namelijk echt een goede sociale functie!
Er wordt veel gebruik gemaakt door inwoners om bijvoorbeeld een hengeltje uit te gooien, te wandelen, een goed boek te lezen in de zon met het kabbelende water om je heen.
Of gewoon even pierewaaien zoals een inwoner het zo mooi benoemd heeft.

De benodigde Watercompensatie wat gerealiseerd wordt door het weghalen van de pier is lastig uitlegbaar. Maar dat er gewerkt moet worden om de steunberm te plaatsen vanaf het water lijkt logisch en dat de pier daarbij in de weg staat is helder.

Wat voor Leefbaar RIdderkerk ook helder is, is dat de sociale functie van de huidige pier op de één of andere manier wel terug moet komen in dit gebied. Goed dat zowel SGP als Burger op 1 hiervoor het initiatief hebben genomen en nog mooier dat ze gezamenlijk met een motie zijn gekomen die wij van harte mede indienen.

Toch mooi dat we met elkaar voor een veilig Leefbaar Ridderkerk gaan!

Enige impressies:

Verandering binnen onze fractie

Ronald Lapaer heeft om moverende redenen besloten zijn functie als raadslid neer te leggen. Wij zijn hem dankbaar voor zijn jarenlange inzet en betrokkenheid binnen de fractie van Leefbaar Ridderkerk.